
Competiția pentru cele două burse parțiale Roberto Marzanati, oferite de Banca Transilvania în cadrul programului TEE Executive MBA, a atras anul acesta un număr impresionant de aplicații. În total, 10 candidați au intrat într-un proces riguros de selecție, coordonat de o comisie formată din alumni ai programului, reprezentanți ai sponsorului, profesori și lideri din mediul de afaceri.
Andrew Taylor, Directorul programului TEE Executive MBA, declară: „În fiecare an, primim aplicații care reflectă dorința autentică a candidaților de a reuși. Ce ne impresionează cel mai mult? Nu doar performanțele remarcabile în afaceri, ci și pasiunea pentru învățare și implicarea în comunitate. Apreciem recomandările bine argumentate și eseurile scrise cu atenție, care arată o înțelegere a contextului geopolitic și o viziune amplă asupra businessului. Interviurile ne oferă ocazia să trecem dincolo de informațiile din dosar și să descoperim poveștile personale, pasiunile și, mai ales, motivația reală din spatele dorinței de a urma un Executive MBA alături de noi.”
Cum s-a desfășurat competiția?
- 23 septembrie - 2 noiembrie 2025: Înscrierea în competiție
- 3 – 13 noiembrie 2025: Evaluarea candidaților
- 14 noiembrie: Anunțarea câştigătorilor burselor pe site-ul și canalele social media ale Transilvania Executive Education.

Pentru prima etapă de evaluare – cea a documentelor transmise de candidați (CV, 2 scrisori de recomandare, un plan de afaceri și un eseu), comisia de evaluare a ținut cont de următoarele criterii:
- Credibilitatea, inovația și viabilitatea planului de afaceri
- Originalitatea și argumentele din eseu
- Calitatea scrisorilor de recomandare
- Complexitatea rolului profesional, implicarea socială și contribuția business-ului în societate
„Am avut în acest an o listă scurtă de candidați foarte valoroși. Am analizat niște planuri de afaceri și eseuri de o calitate academică ridicată. Etapa interviului a fost cea mai interesantă. Am întâlnit persoane care inspiră, dedicate și curajoase. Unii candidați ne-au schimbat viziunea pe care o aveam în urma analizei dosarului de participare. Cred ca alegerile pe care le-am făcut vor aduce calitate, diversitate, prospețime și un set complementar de experiențe clasei care va începe în februarie 2026,” ne-a declarat Andrei Mocan, Senior Executive în cadrul unor integratori globali de sisteme, coordonând operațiunile acestora în SUA, Marea Britanie, Europa de Vest și de Nord, precum și în Orientul Mijlociu. Andrei este membru în consiliul de administrație și consilier strategic pentru mai multe organizații IT locale. Face parte din Boardul TEE din 2015 și participă an de an la evaluarea competiției burselor EMBA.
Interviurile – ce am urmărit în această etapă?
În cea de două etapă de evaluare, a interviurilor online, comisia a dorit să cunoască aplicantul din spatele CV-ului și să înțeleagă:
- Impactul în leadership – modul în care candidații au influențat echipe, proiecte sau organizații
- Claritatea traseului profesional – dacă au o viziune clară asupra modului în care EMBA-ul se potrivește în planul lor de carieră pe termen lung
- Contribuția viitoare – cum intenționează să valorifice EMBA-ul pentru a-și atinge obiectivele și a contribui la dezvoltarea industriei
- Relevanța experienței profesionale – dacă experiența lor demonstrează capacitatea de a face față provocărilor la nivel executiv
- Motivația pentru a urma programul EMBA
- Nivelul de informare despre program – cât de bine cunosc structura, conținutul programului
- Impactul MBA dincolo de individ – ce efect va avea asupra organizației și comunității
Le mulțumim membrilor comisiei de evaluare pentru implicarea lor! Am avut alături lideri care, zi de zi, identifică și susțin talente și afaceri cu potențial de a deveni repere în mediul de business din România. Iată câteva impresii din această experiență:
„M-am bucurat să văd o mare diversitate de profile, fiecare cu o perspectivă proprie și autentică. Am apreciat sinceritatea, asumarea și modul în care mulți au integrat exemple din propriul business cu concepte teoretice, fie învățate din alte programe, fie descoperite prin cercetare personală. Aplicațiile au fost puternice, dar ceea ce a făcut cu adevărat diferența a fost conversația: ne dorim să vedem atât o gândire strategică în plan, cât ți o prezență convingătoare în prezentarea față în față. Felicit toți candidații, fiecare a adus ceva special, iar întalnirile au fost o reală plăcere,” ne-a povestit Laura Dragoș-Rădoi, membră a comisiei de evaluare, alumnă a programului și câștigătoarea unei burse EMBA în 2023. Laura este consultant strategic de business pentru SME’s si Consultant de management/Board advisor pentru digitalizare institutionala in cadrul ADR Vest. În prezent lucrează la un AI startup în zona de EdTech, care a luat naștere în cadrul EMBA-ului - unde aplică cercetarea făcută în timpul disertației - Responsible AI.
„Participarea la evaluarea candidaților pentru bursa EMBA a fost o experiență extrem de valoroasă. Am avut ocazia să interacționez cu profiluri diverse și foarte interesante, fiecare aducând perspective unice. Procesul a pus accent pe gândirea critică și abordări inovative, ceea ce a făcut discuțiile provocatoare și relevante. Colaborarea cu colegii din panel a fost excelentă, am avut dezbateri constructive, un nivel sănătos de „intelectual friction” și ne-am aliniat în privința criteriilor și deciziilor. A fost o experiență care mi-a confirmat importanța diversității de gândire și a dialogului deschis în luarea deciziilor strategice.” – Sonia Cioară (Ilea), Learning & Development Manager @Emerson Cluj, alumnă a programului EMBA.

Raluca Mureșanu, alumnă a programului EMBA și Head of Risk Portofolio Managemement Office în cadrul Băncii Transilvania a făcut pentru al doilea an la rând parte din comisia de evaluare. Iată ce ne-a declarat: „Ca în fiecare an, participarea în juriul pentru burse a fost o experiență cu adevărat valoroasă. Și de această dată am avut privilegiul de a întâlni candidați excepționali — profesioniști cu un parcurs impresionant în afaceri, realizări solide și, mai presus de toate, o remarcabilă reziliență și autenticitate. Felicit sincer echipa TEE pentru abilitatea lor extraordinară de a atrage candidați atât de diverși și de înalt calibru. Numărul impresionant de participanți reflectă reputația și relevanța tot mai mare a acestui program. Nivelul de pregătire al candidaților, claritatea viziunii și entuziasmul lor au fost cu adevărat inspiraționale — iar, ca întotdeauna, energia lor a fost pur și simplu contagioasă".
Flaviu Zapca, Chief Operations Officer pentru Wirtek, alumnus al programul EMBA, a participat pentru prima dată ca jurat al acestei competiții: „Experiența de a face parte din comisia de evaluare a burselor EMBA a fost foarte importantă pentru mine, și apreciez mult oportunitatea de a contribui la acest proces. Am învățat multe și mi-am reamintit cât de important este să îmi verific propriile biasuri. Am întâlnit oameni deosebiți, unii cu adevărat inspiraționali. Se vede clar câtă muncă au investit în carierele lor și sunt convins că vor continua să fie luptători. Exact de aceste elemente avem nevoie în mediul de business: perseverență, autenticitate și dorința de a crește. Exact de asta are nevoie România în educația de management, o echipă de oameni dedicați care să ofere oportunități într-un mod meritocratic. Felicitări candidaților, am fost impresionat de aplicațiile și interviurile lor. Mult success tuturor!”
Mulțumim Banca Transilvania pentru susținerea acestei inițiative prin oferirea celor două burse Roberto Marzanati, care acoperă 50% din taxa de studiu. Partenerii media ai competiției: Republica și Franc.agency.