General management

Facultatea de Business a Universității Hull (Marea Britanie) derulează programul de Executive MBA în Cluj-Napoca din anul 2015. Inițiativa a fost dezvoltată în parteneriat cu cele mai importante universități din Cluj-Napoca, respectiv Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea Tehnică și este susținut de companii de top din România. Programul este proiectat să fie atât riguros din punct de vedere academic, cât și practic şi aplicabil mediului de business local. Cu o istorie de succes care se întinde pe o perioadă de peste 20 de ani, programul mai este derulat în UK, Singapore, Hong Kong și Bahrain.

Specializarea Executive MBA Management General vă pregătește pentru natura complexă și ambiguă a economiei globale și oferă atât amploare, cât și profunzime gândirii critice şi creative prin intermediul unor module precum „Business Internațional”, “Consultanță & Management de Proiect” și „Mediul Economic”.

EMBA University of Hull are o structură de predare pe module. Studenții se întâlnesc în mod obișnuit la fiecare 6 săptămâni cu un profesor al Universitatii Hull  pentru a lucra împreună în cadrul unui modul. Aceste “module” durează în mod normal 3 zile și presupun 27 de ore de prezență directă la curs. Prezența directă la curs este completată prin sesiuni online oferite studentilor atât înainte cât şi după modulul organizat în Cluj-Napoca.

Ce vei studia

MODULE SPECIFICE

Consultanță și Management de Proiect

Acest modul vă oferă posibilitatea de a studia probleme reale întâlnite în afaceri în cadrul unor proiecte complexe, şi de a dobândi abilitățile necesare pentru a gestiona proiecte complexe și a coordona echipe şi strategii de implementare.

Mediul Economic

Acest modul acoperă o serie de subiecte şi concepte începând de la înțelegerea principiilor de bază ale comportamentului piețelor, până la prețul scăzut al resurselor naturale, deseori percepute drept „gratuite”, care însă devin din ce în ce mai prețioase pentru economica globală si alte aspecte ale sistemului economic actual.

Business Internațional

Veți studia subiecte precum teorii macroeconomice în procese de internaționalizare, sisteme economice naționale și globale, comerțul internațional și fluxurile de investiții și economiile în curs de dezvoltare.

Inovare, Creativitate și Întreprindere

Acest modul se concentrează în jurul înțelegerii dimensiunilor individuale și organizaționale ale creativității, precum și psihologia creativității/invenției, explorată dintr-o perspectivă generală și o perspectivă specifică a unei industrii, facilitând felul în care studenții pot relaționa cu această disciplină, aceştia putând aplica conceptele discutate în cadrul propriilor companii şi experiente profesionale.

Module obligatorii

Toți studenții, indiferent de specializarea aleasă, trebuie să studieze o gamă largă de module care cuprinde printre altele module precum „Management strategic”, „Marketing”, „Managementul resurselor umane”, „Contabilitate și finanțe”, „Înțelegerea organizațiilor și schimbărilor organizaționale”, „Managementul și Complexitatea Sistemelor, „Managementul Operațiunilor și Lanțul de Distribuire” și „Leadership”. Aceste 8 module îşi propun să dezvolte atât cunoștințe teoretice și practice într-o manieră care, în explorarea complexității managementului de afaceri încearcă să reflecte a) natura muncii manageriale și, în acest sens, caută b)să răspundă nevoilor de dezvoltare a carierei a managerilor și directorilor.

Mai multe detalii despre fiecare modul sunt disponibile la cerere.

Management Strategic

Acest modul analizează natura strategiei. Vei studia analiza strategică, inovația și antreprenoriatul, alegerile și deciziile strategice și modele de organizare care favorizează obținerea de avantaje strategice.

Managementul Resurselor Umane

În cadrul acestui modul studenții studiază şi explorează cadrele conceptuale și teoretice care structurează managementul resurselor umane şi se familiarizează cu practicile MRU, inclusiv cu managementul talentelor, performanța și dezvoltarea resurselor umane.

Contabilitate și Finanțe

Acest modul se axează pe analiza și utilizarea informației financiare. Subiectele variază de la analiza situațiilor financiare ale companiilor la cripto-monede şi noile tehnologii de tranzacționare financiară.

Înțelegerea Organizațiilor și Schimbărilor Organizaționale

Acest modul oferă posibilitatea studentilor s se familiarizeze cu o serie de subiecte din sociologia organizationala, incluzând puterea, motivația, cultura organizațională și modul în care acestea interacționează cu conducerea și gestionarea schimbării organizaționale.

Marketing

Acest modul acoperă o serie de aptitudini şi competențe necesare în marketing, precum analiza, strategia, planificarea și implementarea, precum și impactul, valoarea și utilizarea marketingului digital.

Managementul și Complexitatea Sistemelor

În cadrul acestui modul vor fi abordate subiecte precum teoria complexității în relație cu managementul sistemic, intervenții sistemice, conflictul în viața organizațională și gestionarea complexității în organizații.

Leadership

Aici vei discuta teoria și practica leadership-ului, vei învăța cum să dezvolți aptitudini de lider și vei analiza aspectele politice și etice ale echipelor și organizațiilor de conducere dintr-o lume complexă.

Managementul Operațiunilor și Lanțul de Distribuție

Plecând de la concepte şi teorii generale despre modul de proiectare și gestionare a operațiunilor oricărei organizații, acest modul va explora modul de dezvoltare a lanțurilor de aprovizionare “adaptate unui scop definit şi măsurabil”.